Start-Stop sisteme lahko najdemo že v več kot polovici novejših avtomobilov. V vozilih je prisoten zaradi zmanjšanja vpliva vozil na okolje. Po nekaterih podatkih naj bi ta sistem zmanjšal emisije CO2 za 3 do 8 odstotkov ob enem privarčeval na gorivu.
To je sistem, ki omogoča izklop avtomobila, ko avto stoji pri miru ( semafor, zastoji,… ) in nato avtomatski vklop, ko se želite z avtomobilom znova premakniti. Ta sistem ima poleg svojih dobrih lastnosti tudi nekaj manj dobrih. Ena od njih je zagotovo krajša življenjska doba akumulatorja, ki je ob enem dražji od klasičnega.
Za vozila s Start-Stop sistemom so predpisani posebni akumulatorji, ki temeljijo na EFB in AGM tehnologiji, ki omogočajo veliko večje tokovne obremenitve, več ciklov zagona vozila in boljše in hitrejše polnjenje. Tako moramo biti pri menjavi akumulatorja v avtih s Start-Stop tehnologijo, pozorni kater akumulator bomo montirali. Kot smo že prej omenili sta za vozila s Start-stop funkcijo bila na voljo dva akumulatorja. EFB akumulator ( Enhanced-Flooded-Battery) in AGM ( Absorbent-Glass-Mat) akumulator. Popolna novost na trgu so AFB akumulatorji (Advanced-Flooded-Battery). Moderni EFB akumulator ima večjo ciklično vzdržljivost (daljšo življenjsko dobo pri več mikro ciklih) ter boljše sprejemanje toka, kar je ključni faktor pri naprednem Start-Stop sistemu. Pri menjavi akumulatorja v vozilih s Start-Stop tehnologijo se moramo držati pravil: če je v vozilo vgrajen AGM akumulator, ga je potrebno nadomestiti z AGM ali novim AFB Start-Stop akumulatorjem. Če je vgrajen EFB akumulator, se ga lahko nadomestimo z kakršnim koli Start-Stop akumulatorjem (EFB/ AGM/ AFB).
EFB akumulatorji delujejo po enakem principu kot navadni svinčeno kislinski akumulatorji, s to razliko da je pri izdelavi le teh uporabljena posebna pasta, ki omogoča zmanjšanje notranje upornosti in boljšo odpornost proti sulfatizaciji. Plošče v EFB akumulatorjih so tudi debelejše. Pozitivne plošče so zavite v poseben material iz mikrovlaken, ki absorbira in zadrži tekoči elektrolit, kar preprečuje intenzivno odvajanje aktivne snovi in bistveno upočasni postopek sulfacije. EFB akumulatorji imajo tudi sistem za kroženje elektrolitov, kar poveča hitrost in popolno razporeditev polnjenja in podaljšuje življenjsko dobo akumulatorja.
AGM akumulatorji uporabljajo steklena vlakna, ki vsebujejo elektrolit za ločevanje plošč v baterijskih celicah. To preprečuje uhajanje kislin in vam omogoča tudi navpično montažo akumulatorja. AGM akumulatorji so akumulatorji, ki ne potrebujejo vzdrževanja. Poleg avtomobilov z napredno Start-Stop tehnologijo se odlično izkažejo tudi v : avtodomih, navtiki, solarnih sistemih, čistilnih strojih, cestni signalizaciji ipd.
Novost od leta 2023 je tehnologija AFB (Advanced Flooded Battery), ki jo je razvil MOLL na osnovi njihove tehnologije EFB iz leta 2011. EFB akumulatorji so v primerjavi z AGM akumulatorji boljši v sprejemanju toka, rekoperaciji pri zaviranju in mikro hibridnih sposobnostih. AGM, ki je bil razvit za zahtevno ciklično uporabo, ki je tudi draga tehnologija. Njegova sposobnost globokih praznjenj in polnjen ni potrebna za
Pri uporabnikih vozil s Start-Stop tehnologijo se pogosto poraja vprašanj ali lahko v svoje vozilo montirajo običajen svinčeno kislinski akumulator? Odgovor na to vprašanje se glasi NE! V kolikor bi v avto s Start-Stop sistemom vstavili navaden akumulator bi akumulator odpovedal bistveno hitreje. Akumulator bi lahko odpovedal še v garancijski dobi, proizvajalec pa vam zaradi neustreznosti akumulatorja ne bi priznal reklamacije. Poleg odpovedi akumulatorja pri nekaterih vozilih ne bi deloval Start-Stop sistem, saj bi ECA računalniška enota vozila zaznala odstopanje od zahtevanih parametrov in bi preprečila delovanje določenih sistemov. Poleg opisanih težav bi se prav tako pojavili problemi z večjo porabo goriva, nedelovanje sistemov za udobje v vožnji ter pregrevanje in možnost eksplozije akumulatorja. Oboroženi s temi informacija verjamemo, da boste znali izbrati pravi akumulator za svoje vozilo.
Razlika med » navadnim« in akumulatorji za Start- Stop sisteme se pojavi tudi pri sami vgradnji akumulatorja. Pri akumulatorjih za Start- Stop sisteme moramo obvezno preveriti ali naše vozilo zahteva ponastavitev oziroma vpis novega akumulatorja v krmilni enoti nadzora uporabe akumulatorja. V primeru, da ponastavitve oziroma vpisa ne izvedemo, lahko to privede do nepravilnega delovanja polnjenja in s tem uničenja akumulatorja. Zato priporočamo vgradnjo in menjavo EFB/ AGM/ AFB) akumulatorja pri usposobljenih strokovnjakih. Prav tako priporočamo nakup akumulatorja priznanih proizvajalcev kot sta Moll in Tab, ki zagotavljata dolgo življenjsko dobo svojih akumulatorjev.